ابزار انتخاب واژگان سایت
نوشته شده توسط : افتخاری

ابزار بهینه سازی Dasheroo

. Google Keyword Planner
رسیدیم به مهمترین مبحث بهینه سازی یعنی عبارات کلیدی که تا دلتان بخواهد  ابزار سئو برایش ابزار تحقیق و کاوش ارائه شده است. البته حال حاضر قرار میباشد که یکی‌از شایسته ترین‌‌ها را به شما معرفی کنیم. ابزار کیورد پلنر (keywordplanner) گوگل میباشد که عصای دست ما دیجیتال مارکترهاست و فعالیت با آن خیلی معمولی میباشد.

راهنمای گام به گام تعیین نام برندحتما بخوانید: راهنمای مرحله به مرحله گزینش نام مارک
برای به کارگیری از این ابزار در گام نخستین شما بایستی یک حساب گوگل ادز داشته باشید و اکانت شما فعال باشد. در‌این‌صورت‌ میباشد که میتوانید به مجانی از کیورد پلنر سوای محدودیت واژه و دوران به کارگیری فرمائید. در غیر این شکل داده ها ظریف و جامعی به

تنها توجه فرمائید که به طبعٌ میدانید که چنانچه نتوانید عبارات کلیدی صحت را در تارنما خویش به فعالیت ببرید با ناکامی مواجه خواهید شد پس برای پرهیز از این رخداد و اطمینان از برد لغات کلیدی بهتر میباشد ابزار Google Keyword Planner کنار دستتان باشد. این ابزار زیرا بوسیله خویش گوگل مدیر میگردد، مطمئن خواهید بود که داده‌های به دست آمده از آن ظریف می‌باشند.

کیورد پلنر - ابزار seo

خب برای عمل با گوگل پلنر کافی میباشد وارد حساب خویش گردیده و یک‌سری واژه و کلمه که به کسب و کارتان مربوط میباشد را وارد نمائید. برای مثالً ما در عکس کلماتی مثل بازاریابی محتوا، ایجاد محتوا، استراتژی محتوا و مدیر محتوا را وارد کرده‌ایم. هم اکنون بر روی دکمه Get Ideas کلیک فرمائید. گوگل پلنر به شما داده ها پایین را نشان میدهد:

معدل جستجوی کلمه ها کلیدی در هر ماه
رقابت آن واژه در گوگل
فرایند جستجوی واژه و کلمه در برهه زمانی معین گردیده
عبارات کلیدی مربوط به واژه و کلمه‌ای که کاوش کردید و تعداد جستجوهای ماهانه این کلمه و واژه‌ها
خب هم اکنون شما لیستی از کلماات کلیدی دارید که می توانید از آن ها برای چیدن استراتژی بازاریابی خویش به کار گیری فرمائید.

بهتر میباشد پیش از ابتدا به فعالیت وبسایت از کیوورد پلنر استعمال نمائید. در‌این‌صورت کارکشته خواهید بود محتوای خویش را مبنی بر کلمه ها کلیدی دارای اعتبار ساخت نمائید.

یک سفارش ویزه: می‌توانیید در زمان تحقیق عبارات کلیدی آکادمی نوین عمل تجزیه و نظارت لغت ها کلیدی و فعالیت با ابزارهای را خاطر بگیرید؛ در کنار این‌ها یک اشتراک ابزار کیورد پلنر هم اخذ فرمایید و سوای محدودیت داده بگیرید.

9. GTMETRIX
این ابزار سرعت بار گذاری صفحه های وب سایت شما‌را نظارت می‌نماید؛ در کنار نمره عملکردی که به وبسایت شما می دهد، پیشنهاد‌هایی عملی هم برای شما داراست تا سرعت صفحه ها خویش را بیشتر نمائید.

جی تی متریکس - ابزار seo

10. Google mobile friendly test
گوگل به صراحت اعلام کرده که وب سایت‌هایی که ریسپانسیو نیستند، سکو کمتری در نتیجه ها خواهند گرفت؛ حتی با الگوریتم mobile first index اولیه ورژن گوشی صفحه های را ایندکس می‌نماید تا اشخاصی که به یوزرها موبایلی خویش هم اعتنا می‌نمایند، در موضع فراتر قرار دهد.

گوگل ابزاری پباده سازی کرده که تلفن همراه فرندلی بودن وب سایت شما‌را نظارت می‌نماید تا مشاهده کنید مخاطب وب سایت شمارا در صفحه های اکران کوچک مثل تلفن همراه صحیح مشاده می‌نماید یا این که نه.

گوگل گوشی فرندلی: ابزار بهینه سازی
11. xml-sitemaps
تارنما مپ یا این که نقشه وب سایت، یک شیت از تارنما شماست که با لیست کردن نشانی همگی صفحاتتان، به ربات‌های موتور کاوش یاری می‌نماید شل‌خیس سایتتان را نظارت و ایندکس نمایند.

در‌صورتی‌که سایت شما وردپرسی میباشد که پلاگین‌های متعددی برای طراحی وب مپ برای‌تان وجود دارااست. البته در صورتی از وب سایت‌‌هایی با cms‌های مخصوص به کار گیری می کنید، احتمالا برای ساخت وب سایت مپ به نقص‌ می‌خورید. درین وضعیت میباشد که ابزار seo بدون پول xml-sitemaps کمکتان می‌نماید.

ابزار xml-sitemaps

همانگونه که در تصویر بالا میبینید، می توانید نشانی تارنما خودتان را در فریم مشخص و معلوم گردیده وارد فرمائید و بعد از آن هم با زدن دکمه start درانتظار ساخته شدن فولدر وبسایت مپ وب سایت خودتان باشید. پس از اینکه فولدر ساخته شد، می بایست آن را در آدرسی مثل example.ir/sitemap.xml قرار داده و منتشر و آنگاه نشانی ظریف برگه وب سایت مپ را از روش سرچ کنسول به گوگل معرفی نمائید.

12. keywordtool
در نصیب پیشین گفتیم که Keywordplanner وقتی برای شما بدون‌پول و قابل دسترس میباشد که از تبلیغات گوگل به کار گیری کرده باشید. ولی کیورد پلنر تا تعدادی سال پیش که ابزار گوگل در دست همگی وبمستران بود، کسی نیاز به ابزار دیگری برای پژوهش ها لغت ها کلیدی نداشت. ولی زمانی این ابزار از دسترس مخاطبان معمولی بیرون شد، وبمستران به ابزارهای رایگانی نیاز پیدا کردند که بتوانند در کشف کردن لغات کلیدی دارای ربط به کسب‌وکارشان به آنان یاری دهد.

یادگرفتن سئو متن برای تبلیغات کلیکی گوگلحتما بخوانید: یادگرفتن سئو متن برای تبلیغات کلیکی گوگل
اکثر وقت ها ابزارهای فعلی که برای این فعالیت درست شده، غیر بدون پول و مبلغی میباشند. ابزار Keywordtool هم همچنین! البته در شرایط بدون پول هم این ابزار داده ها بسیار خیر و خوبی راجع‌به کلماتی که مخاطبان کسب و کارتان کاوش می‌نمایند به شما می دهد. تحت عنوان مثال به تصویر ذیل نگاه فرمایید:

keywordtool

همان گونه که میبینید، با کاوش کلمه و واژه فراگیری بهینه سازی در‌این ابزار، تعداد متعددی واژه کلیدی شبیه که به وسیله مخاطبان کاوش میگردد به اینجانب اکران داده گردیده. در ورژن مبلغی، داده ها بیشتری مثل تعداد کاوش لغت ها و همچنین لغت ها بیشتر به شما نشان داده میشود.

13. ahrefs
وبسایت ahrefs به معنای حقیقی یک کدام از قدرتمندترین ابزارهای محاسبه و مانیتور بک پیوند‌ها مجموعاَ سطح اینترنت را در مشت دارااست. ولی خب مطمئنا حاضر هم وجود ندارد که‌این ابزار فوق العاده‌اش را به طور تماما مجانی در مشت کلیه مخاطبان قرار بدهد. البته این وبسایت به شما اذن می دهد که به طور بدون‌پول اطلاعاتی را در زمینه ی سایت خودتان یا این که رقبا، به یاری ابزار back link checker اش به دست بیاورید:

ابزار بهینه سازی مجانی ahrefs

اطلاعاتی مثل امتیاز دامنه، تعداد بک لینک و پیوند‌های دامنه، معیار لینک و پیوند‌های فالو و نوفالو و... . همچنین این تارنما به طور بدون پول نشانی تنی چند از بک پیوند‌های تشکیل‌شده برای وب سایت را هم به شما اکران می دهد. علاوه بر وبسایت ahrefs، وب سایت moz هم چنین قابلیت و امکان مشابهی را به طور بدون پول در مشت شما قرار میدهد. ولی برای استعمال از ابزار نظارت بک پیوند moz، نیاز به نام نویسی دارید.

 





:: برچسب‌ها: ابزار سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: